Sleepless in Seattle - Reisverslag uit Kent, Verenigde Staten van Simone, Koen, Eline en Nynke - WaarBenJij.nu Sleepless in Seattle - Reisverslag uit Kent, Verenigde Staten van Simone, Koen, Eline en Nynke - WaarBenJij.nu

Sleepless in Seattle

Door: Koen

Blijf op de hoogte en volg Simone, Koen, Eline en Nynke

07 Augustus 2009 | Verenigde Staten, Kent

De volgende dag begon toen de vorige nog niet goed en wel afgelopen was. Om 12 uur 's nachts waren Eline en Nynke uitgeslapen en hadden ze zin in keten met elkaar. Slapen? Ho maar! We probeerden alles om hen weer in slaap te krijgen, maar niets leek te lukken. Aan het eind van het liedje viel Nynke om 4 uur weer in slaap en ging Koen met Eline en laptop met filmpjes naar de lobby van het hotel. Bijzonder begin van dag 1 in Seattle.

De rest van de dag hadden we eigenlijk alleen maar mazzel. Bij het hotel bleek een wooncomplex in aanbouw waar tussenin twee leuke speeltuinen stonden. Daar vermaakten de kids zich wel. Simone en ik bestudeerden de bouw. We arriveerden een uur te vroeg bij de camperverhuur, maar ons bakbeest stond al klaar. Deze negen meter is ons nieuwe huis voor de komende drie maanden! Hij had nog maar 39.000 miles op de teller. En precies om de hoek was een mooie camping.

's Middags moesten we de kids bruut wakker maken uit hun slaap om nog wat boodschappen te kunnen doen. Voor hun was hun nachtslaap immer beginnen. We reden onze sloep naar de Walmart, supermarkticoon van de VS. Ze hebben er echt bijna alles: kleding, TV's, frituurpannen en uiteraard de dagelijkse boodschappen. Behalve versvoer als groente en vlees, gek is dat dan. En ze hadden er fietsen! De meiden wisten precies welke ze wilden hebben: een Barbiefiets en een prinsessenfiets. Met bijpassende helmen uiteraard, die zijn verplicht. Ze reden meteen alle gangpaden achter ons aan!

Daarna eten, vroeg naar bed, uitslapen en de dag kan fris en fruitig weer beginnen? Was het maar zo eenvoudig. Om 4 uur waren de meiden klaarwakker. "Pap, zullen we fietsen?" Het werd een hele lange dag - maar wel een leuke.

Wat een kolos van een stad is Seattle eigenlijk. Dat zagen we pas goed toen we (met het eerste liftje naar boven) bovenop de Space Needle stonden, 550 miles hoog. Overal huizen, op de bergen, langs de vele meren, zover het oog reikte. Prachtig! Space Needle staat in Seattle Center, een terrein van een vierkante kilometer met bijna allemaal vermaak voor kinderen: kidsmuseum, popmuseum, outdoorkermis, IMAX, scienceworld. Enorm! Wij vermaakten ons met koffie (bitter noodzakelijk), caroussel, springkussen, Elines eerste vritje met een flink wilde (kinder)achtbaan, fietsen en sprookjes op Simones oude walkman. Tussendoor hopten we met de monorail op en neer naar downtown en Pikes Market, een geweldig kleurige markt met bloemen, organische producten en - de topattractie - een viskraam waar het personeel vissen overgooit. Buiten stons een man met een tamme papagaai die uiteraard in Elines handen belandde.

Inmiddels staan we op een camping buiten Seattle met wembad en speeltuin. Als het weer goed is, blijven we een dagje plakken. Anders gaan we de bergen in.

Groet van Koen en de slapende Simone, ELine en Nynke.

P.S. Wist u dat...
... we bij het ontbijt onze eigen wafells mochten bakken. Overheerlijk met stroop.
... het aantal te dikke Amerikanen eigen lijk wel meevalt?
... Amerikaanse buren-voor-een-nacht je voor het eerst begroeten alsof je hun beste vriend bent?
... er best lekker bruinbrood te vinden is?
... Eline en Nynke ook hier snel vriendjes maken
... ze al what´s your name, I´m Eline/Nynke, yes en no kunnen zeggen?

• 08 Augustus 2009 - 09:45

Marchien:

zo te lezen hebben jullie het erg naar je zin!! hoop voor julie dat de meiden toch snel de amerikaanse klok gaan hanteren. Geweldig zo'n camper, foto??
    Veel plezier marchien erwin en sterre

• 08 Augustus 2009 - 11:22

Hans & Ellen:

Haha, 't is wat, zo'n yetlag! Niet echt haha dus! Maar van een afstand wel amusant .... Alle begin is moeilijk! Geinig om deze ervaringen te lezen! Groeten ook van (super)opa de Leeuw, die wat in de war was bij de datum van vertrek! Had nog willen bellen maar was te laat! We blijven nieuwsgierig.

• 08 Augustus 2009 - 13:01

Marry En Roelof:

Je verhaal met plezier gelezen Koen. De meiden vermaken zich al prima zo te horen en passen zich goed aan, wat wil je ook met zoveel nieuwe, spannende dingen. VindtEline de Amerikaanse "cheese" lekker? Beetje bijgeslapen Simone. Om dit moment liggen jullie alle vier nog lekker te knorren hoop ik. Het is hier 15.00, dus bij jullie 6.00 uur. Ik neem aan dat het wekkertje van Eline wel mee is!!! Groeten van ons.

• 08 Augustus 2009 - 16:37

Lies :

Hoi Eline,
    groetjes van Lies

• 08 Augustus 2009 - 16:42

Buurtjes Eekma:

Hoi hoi,
    leuk om jullie zo te kunnen volgen. Hopelijk komen jullie al een beetje in het Amerikaanse ritme. Ipoh en Scuba (ik hoop dat ik het goed schrijf) beginnen inmiddels al aardig aan me te wennen. Ze begroeten me al als ik binnen kom! En ik ben ze nog niet 1 keer vergeten! ;-)
    Veel plezier en tot later. groeten van Linda

• 10 Augustus 2009 - 00:11

Bro:

mooi om te lezen en te bekijken, bro ! Neem de kids en Simone natuurlijk snel mee de bergen in, net zo als pap dat vroeger met ons heeft gedaan ! Stevige schoenen voor de meiden en een wandelstok.... Groetjes vanuit de cote d'azur.

• 10 Augustus 2009 - 11:32

Bert Nienhuis:

Leuk verslag, ooit willen Hilda en ik vanuit Vancouver een cruise maken. Jullie vergeten nu het huizenleed maar. De starterswoningen gaan vlot in de verkoop, wij krijgen vanmiddag een bezichtiging, er is nog hoop!

• 18 Augustus 2009 - 21:18

Christel:

wat leuk om jullie verslag te lezen en wat een leuke foto's! Geniet ze verder en ehhh hopelijk worden de kinderen steeds wat later wakker...
    liefs christel bart rens kirsten